Jaktdagbok - På jakt efter min första vårbock

Jaktdagbok - 17/5 2015


SÅ COOOOOLT! Idag var det så nära att jag fick fälla min första bock!! Smög efter en skoterled ut mot åkrarna, vänder ner blicken för att lägga ett öga på ett stort älgspår och när jag vänder upp blicken igen har vi bocken ca 70m framför oss! Jag låser varenda muskel i kroppen för att vara blickstilla, han böjer in bakom en gran och jag kan smyga ner på mage och lägga mig och sikta mot granen.. Han är nyfiken och kommer ut igen, går snett mot oss och jag får aldrig bredsidan mot mig riktigt, så försvann han bakom sly till höger och kommer ut igen och fortsätter att sicksackar mot oss och stannar upp med bredsida två korta stunder men jag avstår från skott då han var så "spattig" och bara stod stilla så väldigt korta stunder.. Han gick som närmast ca 15-20m på högersidan om där vi låg innan han vart för nervös och skuttade iväg. Vilken upplevelse & spänning!! Så jävla coolt!! Nästa gång tar jag han 😉
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback