iPhone ♥ Överfallslarm

Läste på Kissie's blogg om en jätte bra app!
Jag som är riktigt mörkrädd och alltid skrämmer upp mig själv när jag går själv (tex hem från krogen) så kan ju denna kanske hjälpa en att känna sig lite säkrare?!
Usch, glömmer aldrig när jag hitta den där nedslagna "tanten" utanför mig på väg hem från krogen.. Inte okey!


Kopierat från Kissie.

"Appen är till för dig som känner dig osäker när du går hem tex själv när det är mörkt. Ha din telefon nära i hands, sen händer det något? Jo då trycker du på den gröna knappen, och ett högt ljud tjuter från telefonen! Som en varningssignal som kan dra till sig uppmärksamhet från männsikor runt omkring dig som förhoppningsvis kan hjälpa!


Men hjälper inte det? Du har 3 chanser till, den skickar iväg 3 sms, till 3 olika männsikor du själv valt med valfritt meddelande. Tex. ”HJÄLP MIG, DET HÄNDER EN OLYCKA JUST NU!!” + det skickas med en gps bild över vart du befinner dig. Hur smart är inte det?! Då hittar dom dig!


Appen kan också göras så det inte låter ett högt ljud (ifall du blir överfallen i hemmet eller nått) och skärmen blir svart så övefallaren inte hittar din telefon.. Smart va? Dom har tänkt på det mesta. Appen kostar 15 kr, bra investerade pengar!"


År 2010 anmäldes ca 6.000 våldtäkter samt över 87.000 misshandlings fall i Sverige, stört?!

En bra grej tycker jag!

http://overfallsskydd.se/



» Lina

Armbandet kommer ifrån SMYCKA :) Men då köpte jag till den stora brickan med texten om livet! Kostade inte mer än typ 247 kr så det var jättevärt!

2011-06-23 // 10:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback