Boy you down to be my new booty call

Lite bilder från Sälen har ni fått sett, vi tog upp mot 400 bilder och då använde vi bara kameran i stugan. Bra kämpat av oss! :P Men tänkte berätta lite om Sälen i oooord.

I fredags på lunchen så kände jag att jag verkligen behövde göra något, ringde till Max och snacka med honom om vad man kunde göra.. Han kom med förslag att vi skulle åka till Jontes stuga i Lofsdalen eller hans släcktings(?) stuga i Sälen. Jag ringde upp Jonte och Lofsdalen gick inte, Max ringde upp släcktingen och den fanns inte ledig. BLÄ tänkte jag men sen kom jag på, när stoppade lite motgångar mig senast? Kommer aldrig hända. Gick in på skistar och kollade om dom hade stugor och jepps, en stuga med 6 bäddar för 1700:- fredag - söndag. Där har vi det tänkte jag, ringde upp Max och var skit glad dock inte han för han drog sig ur. Ringde upp Jonte och han var fortfarande taggad. Josefin banga hon också, alla banga… Där stod jag och Jonte taggad as hell på Sälen och tänkte ”Hur gör vi nu?” Jag tänkte inte speciellt långt och gjorde istället ett massutskick. Först till kvarn var Jimmy och Mathilda, yes tänkte jag. Kl 16 bokade vi stugan, jag slutade jobba kl 17 och 18.15 plockade jag upp dom för att åka.

I bilen upp var det nog jag som var den mest taggade, var så nöjd att vi kom iväg! I Falun lämnade jag över ratten till Jimmy och knäppte första :-)

På vägen upp kom jag på att Erik, Joel och Robban också var i Sälen.. Slängde väg ett sms och inte ens en minut efter ringer Erik.. ”Miiiiiiiiimi! Kom hit, nu! När är ni i Sälen? Det är ingen som tar ifrån mig ……., det ska du veta.” Haaha. Jag vart så klart ännu mer taggad och försökte då igång dom i bilen. Resan tog längre än vi trodde eftersom vi inte hitta det där jääävla stället som vi skulle hämta nyckeln och sen hitta vi inte själva stugan heller :P haaha. Bra kämpat.

När vi väl var framme vart det bara att dumpa väskorna, på med musik och dimma. Eftersom mitt gäng inte var lika tagg som mig så slutade det med att vi körde i vår stuga och sket i utgång trots den härliga kommentaren ”Mimi! Ska du med eller ska du inte med? Ska du ha den i rätt eller ska du ha den i fel?” haaha.

På lördag slog vi upp våra små blå, ganska halv pigga.. Jag ställde mig och styrde frukost och knäppte en cider sen var man på gång. Åkte till Robbans stuga och förfesta några timmar, sjukt kul.. Fyfaan vad jag skratta, asgarva nog konstant i 3 timmar. Åkte ner och kolla Takida, helt underbart.. Solen värmde, knall blå himmel och en ”mitt-på-dagen-fylla”. Livet lekte! Efter Takida vart det lite häng innan vi åkte tillbaka till stugan och fortsatt.

Kvällen var grym! Dock gav Jimmy och Mathilda upp och åkte hem medans vi andra fortsatte.. Jag orkar inte berätta om hela kvällen.. För mycket som jag vill berätta och då kommer det bara bli en heel äggröra ;P haha. Men en sak är säker och det var att jag hade så sjuuuukt kul! Kommer kunna leva på det här i veckor tror jag.


Men vet ni hur grym jag är eller? Mohaha. Först och främst för att jag styrde ihop det hela! Och sen så skulle stugan kostat 1700:- men efter ett samtal av Mimi till receptionen på lördag morgon så behövde vi bara betala 500:- för tre dagar och slapp slutstädning. HUR GRYM ÄR INTE JAG LIKSOM? :-)

Läser ni detta har ni säkert läst hela inlägget, hur orka ni läsa det? Fyfaan. Hehe.


Typ så här satt jag och garva i flera timmar

Mycke naket vart det i vår stuga..
¨
Vääääldigt pigga dagen efter!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback