Håret bara krullar sig

Dag 3 på Hultsfredsfestivalen.


Nu har vi spenderat två underbara dagar här på Hultsfredsfestivalen. Det är helt otroligt vilken stämning det är här. Jag kan bara fråga mig själv, varför har jag aldrig åkt hit tidigare?


För tre dagar sen satte sig jag, Emma och Josefin i bilen för att åka ner hit till Hultsfred, bilfärden tog väl ungefär 6-7 timmar ifrån Gävle men kändes som 2. Vi var så peppade och förväntansfulla, ingen av oss hade tidigare vart på Hultsfredsfestivalen. Eftersom solen sken och den typiska sommar värmen var i luften så bestämde vi oss för att åka ner cabat. Vi spelade våra skivor som vi hade bränt speciellt för den här festivalen, ur högtalarna sprutade en blandning av alla artister som skulle uppträda tex The Killers, Regina Spektor, Lillasyster, Takida, The Sounds, Winnerbäck.. Ja, you name it! Det var jag som hade dragit den kortaste stickan och fick köra så samtidigt som Emma och Josefin började bli små fulla så funderade jag på hur mycket det skulle kosta att ställa bilen i Norrköping och sen ta taxi sista biten men vi kom fram till att det nog skulle bli en slant och att jag fick vänta med att knäppa första ölen.


Väl framme på plats så bestämde vi oss för att börja med att ställa upp tältet så vi hade det på plats. Tältet bredvid oss var ett stort tält med ett grabbgäng som är här för tredje gången. Killarna är hur trevlig som helst och säger att vi kommer ha den bästa tiden i våra liv (vilket vi haft). En kille i granntälten är så söt, han är lite brunbränd, har ett vitt linne på sig och ett par uppvikta, lite slitna jeans. Lite "busigt" rufsig i håret, det perfekta leendet med små smilgropar och underbar Göteborgsdialekt, Johan heter han. Killarna hjälper oss att få upp tältet och sen ska dom visa oss "runt" innan det är dags att gå och kolla på Lars Winnerbäck.


Håret på armarna bara krullar sig, det går en rysning längs ryggraden när vi står framför scenen, The Sounds har precis klivit ut på scenen vi står längst fram och jag vänder mig om och ser alla människor som hoppar, skriker, sjunger och njuter precis lika mycket som vi gör. Det här är livet! Bredvid mig har jag Emma och Josefin, vi bara kollar på varandra och skrattar, fan vad vi är lyckliga.


Igår efter att Takida uppträtt går vi tillbaka till tältet för att kolla vad killarna gör. När vi kommer fram till tältet är ett gäng precis på väg att gå och kolla på Timbuktu och ett annat gäng på väg att kolla på Regina Spektor. Jag och Josefin väljer att följa med och kolla på Regina Spektor (jag har älskat hennes musik sen fler år tillbaka) Emma som gillar Timbuktu väljer att följa med det gänget.


Vi står på en kulle och solen är på väg att gå ner när Regina Spektor - Samson kommer ur högtalarna, jag och Josefin står bredvid varandra och sjunger/skriker när plötsligt någon ställer sig bakom mig och håller om mig, jag kunde inte bli mer pirrig i magen än vad jag var nu... Vänder mig om och där står Johan och ler och jag kan inget annat än att le tillbaka.. Jag, Josefin, Johan och resten av alla människor sjunger tillsammans refrängen "You are my sweetest downfall, I loved you first, I loved you first.....".


Kvällen fortsatte och vi lyssnade på massvis av artister, träffade nya och gamla vänner, satt uppe hela natten och sjöng till Fredde som spelade gitarr.

Tanken på att det bara är två dagar kvar är sorglig.


Och idag, näst sista dagen ska vi lyssna/se på The Killers, Thåström, Walking with strangers, Yo Majesty m.f. Visst att inte denna underbara festival är slut än men jag kan säga er en sak, det här är det bästa jag gjort i mitt liv!


Fortsättning följer nästa gång jag får tillgång till dator.. Hörs då! Kram


__________________________________________________________________________________

Detta är mitt bidrag till Kenzas tävlig..
Allt är bara påhittat så ni inte tror att jag är knäpp eller något :P


» Mija

hahah fy fan va bra mimi !

2009-03-10 // 20:43:26

Fyfan va bra den var Mimi :) Jag önskar att de var sant :D Skirv mer om oss :D

2009-03-11 // 12:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback