Vikten av att skicka mail till rätt adress!!

Ett medelålderpar från norra USA längtade, en kall vinter, till värmen och
bestämde sig för att åka ner till Florida och
bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten 20 år tidigare.
Mannen hade längre ledighet och åkte ner en dag i förväg. När han checkade
in upptäckte han att hotellrummet hade
dator och beslutade att skicka ett mail till hustrun. Han missade dock en
bokstav i namnet.

Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som precis hade kommit hem från
makens begravning och skulle kolla om
det hade kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Till: Min älskade hustru

Rubrik: Jag har kommit fram !

Jag vet att du är förvånad att höra ifrån mig. De har datorer här numera
och man tillåts skicka mail till sina nära och kära.
Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst imorgon. Jag ser
fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa
blir lika problemfri som min.

PS: Det är verkligen hett här nere


haha, :D

2009-01-15 // 23:03:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback