Jag och min vän Emma

För att det ska komma upp minst ett inlägg per dag på min blogg ska jag börja med en ny sak... Dagens Mimi & Emma.


För er som inte vet vem Emma är så är det min underbara barndoms vän som även nu har blivit min granne (vägg i vägg) sen i november 2008. Jag och Emma har känt varandra sen innan vi ens kommer ihåg. När vi var små var vi hos samma dagmamma (min moster) men sen när vi vart äldre så började jag på dagis i Bomhus och hon i Furuvik skulle jag tro. Men sen i sexårs så bestämde min mamma sig för att flyttat tillbaka till Furuvik så det gjorde även jag och började på Ytterharnäs Skola där jag och Emma blev vänner (vi visste inte då att vi hade lekt med varandra när vi var små) sen var vi bästisar fram till att jag flyttade in till stan i 5an, vi umgicks ju fortfarande men inte lika mycket. Sen när Emma började i 7an så började hon på samma skola som mig inne i stan, vi umgicks inte så mycket mer för det utan hade hittat lite nya vänner men självklart umgicks vi någon gång då och då. När Emma slutade 9an (hon är ett år äldre än mig) på Solängen så tappade vi helt kontakten men i början av denna sommar så började vi umgås lite igen, sen hoppade vi fallskärm tillsammans och sen dess har vi nog träffats eller pratat med varandra varje dag. Sen den 1 november 2008 så tog Emma min gamla lägenhet så nu bor vi vägg i vägg med varandra. Det går inte en ända dag då jag och Emma inte skrattar med eller åt varandra, härligare människa får man leta efter :P


  


» Jenka

hahah, dethär kan bli intressant .. :P

2009-02-20 // 15:36:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback