Gårdagens Mimi & Emma, agera brandman.

Ska börja med att berätta att jag har ny soffa, matta och vardagsrums bord sen i förrgår.


... Vi ligger i soffan och har nyss ätit mat med min mamma, jag har tänt alla värmeljus i min lägenhet och det är riktigt mysigt, båda ligger typ och halv sover. Helt plötsligt ser jag hur det typ blinkar till några gånger, jag sätter mig upp för att kolla och då brinner hela jävla stearinljuset jag skrattar och säger

-        Emma kolla det brinner

-        Va? Vart då? Säger Emma och kollar ut genom fönstret.

-        Men ljuset i ljuslyktan, pucko!

-        Oj!

Jag börjar blåsa och det går inte att blåsa ut, då tycker jag att jag blåste för löst så jag tar ut tuggummit och tar i... Då flyger ljuset, bort från bordet, ner på mattan, stearinet brinner och skvätter lite överallt, hamnar upp och ner på mattan. Emma och jag flyger upp från soffan och får hjärnstillestånd, står och kollar på mattan som är på väg att ta eld... Vad ska vi göra? Vi börjar stampa och hoppa, efter några hopp och stamp så är allt släckt. Jag öppnar balkongdörren för att få bort den äckliga lukten som blivit samtidigt som jag öppnar dörren kollar jag och Emma på varandra och börjar asgarva. Kollar ner på mattan och ser att det ligger lite glöd kvar i mattan så Emma börjar stampa igen. Själva stearinljuset sitter fast under min toffel och allt hår under min toffel har blivit uppbränt (har ett par tofflor som typ är uggs men jätte håriga och utan en hård sula under).

Det hela avslutas med att jag och Emma kommer fram till att det är dags att skaffa brandvarnare.




Och hur ser det ut hemma hos dig nu då undrar man ju?! Kram

2009-02-20 // 12:59:55
» Mimi

Sv: Mattan klarade sig fast med lite såndär äcklig bränd doft men det fixar man med lite parfym :P

2009-02-20 // 13:04:22
» Jinet

Sv; Okej, vad kul att du röstade! :)

2009-02-20 // 14:16:48

haha klant!

2009-02-20 // 16:11:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback