Förbannad är vad jag blir!!

Allt började för några veckor sen då jag fick som eksem i knäveck, armveck och armhålor. Kliade som satan men dom försvann efter ett tag ist så började det klia på hela kroppen och jag fick PANIK! Ringde till Södertull och fick en tid samma dag, åkte upp och dom kollade på huden med värsta förstoringsglasen och starka lampor o dom kunde inte se någonting i hud som var svaret till varför det kunde klia men fick nå tabletter så det skulle sluta klia, Tavegyl hette dom och jag skulle ta 1 om dagen. Detta var på fredagen och på lördagen åkte vi till Göteborg och det vart värre o värre under den helgen, ringde dit på tisdag och fick en tid 1 timme för vårat tåg till Portugal skulle gå. Fick komma upp och träffa någon "allergiexpert" som dom kallade det. Och tog lite uppgifter på hur jag har mått dom senaste veckorna och kollade igenom hela kroppen efter utslag eller liknande och kunde inte heller hitta något. Hon trodde att det kunde vara Gråbo som jag var allergisk mot så jag fick några andra tabletter utav henne och skulle sluta med dom jag fick på fredagen. Åkte till Portugal med förhoppning över att det skulle bli bra eftersom dom inte hade gråbo där men icke, fortsatte klia och tabletterna hjälpte ingenting så fortsatte jag med tabletter med hopp om att dom skulle börja hjälpa men ist vart det bara värre och värre. En dag fick jag nog! Kvällen innan hade jag gått och lagt mig vid 22 tiden och vaknade vid 00 tiden... Det kliade över hela kroppen, jag fick sån panik och börjar storbölja, hämtar en gaffel som jag satt och klöste huden med. Ringde upp till Södertull på morgonen och där kom dom fram till att jag skulle gå tillbaka till Tavegylen och 6x den dosen då nu ska jag ta 6 om dagen, tror ni dom hjälper?! NEEJ! Fick ringa upp dit idag igen och ska få komma dit på onsdag, kul! NEJ. Jag blir tokig snart, orkar inte mer! Plus att dom där jävla tabletterna gör en så fruktansvärt trött, ibland orkar jag knappt hålla upp ögonen. JÄVLA SKIT HÄLSOCENTRAL! Ge mig en remiss till hud ist för att sitta och chansa på vad det är för ni har ju tydligen inte en aning på vad det är! GAH!



Ha ha , tror du tycker lika bra om hälsocentralen som Mackan om arbetsförmedlingen. Mat nån dag kanske??? prova potatismjöl mot klådan. Kram Anneli

2009-08-24 // 12:13:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback