Back on track

Ja, sommaren har precis kommit till vårat land och min semester är slut. Är inne på min andra arbetsvecka efter 4 underbart härliga veckor av slapp. Känns lite sådär kan jag tycka men vi börjar med en mjukstart här på kontoret känns det som. Är nog ganska många ute i landet som har semester fortfarande så det är inte jätte livat på telefonen och alla kollegor verkar "utvilade" efter semestern. Men innerst inne tror(vet) jag vi alla har lite ångest över att det är ca 50 veckor kvar tills vi går på semester igen :P


En av mina kollegor berättade lite om deras utomlands resa, jag tappade hakan och skrattade nå otroligt. Tänk dig, hon och hennes kille ska göra första semestern tillsammans, dom ska till Tunisien. Åker hemifrån på morgonen, dubbel kollar så att pass, pengar och biljetter är med. Framme på långtidsparkeringen vid Arlanda knäpper dom en varsin öl och skålar över att det är första semestern tillsammans och att nu åker vi...


Några sekunder efterskålen.

Killen: - Älskling, helt seriöst, vi har åkt ifrån packningen.


Kan ju lova att dom minns deras första semester tillsammans iaf :P Hur kan man åka ifrån resväskorna? Men men, det slutade lyckligt iaf... Dom fick köpa det viktigaste på taxfree och hoppades på att hitta lite kläder där borta.



Men nog om dom och tillbaka till mig ;P


Vad har jag hunnit med på min semester då?

•        Turkiet / Alanya med Josefin (partyresa, oförglömligt)

•        Turkiet / Alanya med lillebror (partyresa, oförglömligt även den)

•        Fyllt 20

•        Intagit flera liter alkohol
•        Vart på Britney Spears i Globen

•        Börjat lära mig att sätta mig själv i förstahand

Det var väl det roliga :P Totalt spenderat två veckor hemma i Sverige.


Vad finns planerat i almanackan framöver då?

•        Madonna på Ullevi

•        Portugal

•        En resa (kan inte avslöja vad och när)


Håller även på att planera en stor sak också, hemligt än så länge men när det blir dags så får ni veta. Har börjat dra i massa trådar och hoppas på att trådarna flätar ihop sig och blir en oförglömlig fläta :P


Jaaja, back to work. Ha en underbar dag i solen alla som är lediga.


   
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback