Julgran


Igår var det tredje advent och julgrans huggning med familjen. Det hann bli mörkt ute innan vi kom i väg och skulle hugga vår julgran.. Men efter mycket pulsande i snö och klättring upp och ner för stenar så hittade vi iaf två stycken, en till mig och en till mamma. Jag tog en jätte stor gran, måste kapa den idag. Efter vi levererat julgranen till mamma så åkte jag och pappa o handlade lite mat, vart stuvad makaroner med falukorv.. Muums! Sen åkte jag bara hem, städa lite och julpyntade. Julgranen kunde jag tyvärr inte klä igår eftersom den var så snöig fick den stå och droppa av i min dusch, kan ju berätta att den tog upp hela duschen nästan :P Hehe. Men ikväll efter träningen ska jag klä julgran med två av mina småbröder som ska sova hos mig. Mysigt. Ska även försöka hinna baka lite innan träningen blir nya Christmas Cupcakes och nå Marshmallows choklad, kanske hinner med vit ischoklad också annars får det bli imorgon :) Måste baka lussekatter också, men tar ju sån tid.. Men kanske på torsdag!?


Ha en bra dag i det här dimmiga vädret!


Gran jakt!

Pappa inne bland granarna

Pappa släpar granen
 
Min gran i duschen


du har fått en award ! kolla min blogg !

2008-12-16 // 00:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback