Guldbröllop - 50 år av äktenskap

Det firar min farmor och farfar idag, jag gratulerar!
Detta måste alltså betyda att dom gfite sig när dom var mallan 20-25 år (?)..
Snacka om att det var annorlunda förr, hur många 20-25 åringar är gifta idag liksom?!
Men samma om man kollar på dom äldre som farmor&farfar, mormor&morfar mm, så gifte sig alla dom när dom
var ganska unga.. Det var liksom inget konstigt. Idag är det väl inte heller nå "konstigt" att gifta så tidigt idag,
bara mer "ovanligt".. Undra varför det blir så?! Att allt liksom har "skjutits" framåt med åren..
Samma gäller ju barn, min mamma var liksom 22/23 år när hon fick mig, det är lika mycket som jag är idag..!?
Scary o bli mamma när man är 22/23 idag, tycker jag! Har så mycket annat jag vill hinna med före,
resa, uppleva, skaffa mig "stensäker"ekonomi och absolut en karriär innom arbetet.

Hursom, GRATTIS FARMOR O FARFAR!
Ikväll blir det massa gott gott på Helt Enkelt och fira eran dag!



» EMMA

Tycker ja du ska göra, smarrigt med pannkaka ;)

2011-11-03 // 14:30:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback