Jaktåret 15/16

Ja, jaktåret för 2015-2016 är i fullgång.. Och inte bara det, jag är nu medlem i 3st jaktlag!! Ett i Gävle, ett 6-8mil norr om Gävle och ett utanför Hudiksvall, super roligt att äntligen ha egna jaktlag och inte bara gästjaga som under mitt första år som licenserad jägare.
Hittils har det blivit räv, älg och gåsjakt... Tyvärr är det ända som gott i packen en gås, men riktigt roliga jaktdagar har det blivit med både älg och räv på benen.
 
Inte bara det att jag utökat "jaktlags-garderoben" jag har även utökat mitt vapenskåp med två nya bössor.
En Blaser R93 proff. 9,3x62 och en kombi 12/5,6x52r. 
Ska utöka med en 308 pipa till Blaser'n och kommer då sälja mina Browning Xbolt (den med rosa dekaltejp på).
 
Jag kommer blir bättre att uppdatera om mina jaktdagar nu när vi är igång igen, så håll utskik!
Tätare uppdatering blir det dock på instagram, mimibodin.
 
Bjuder på några bilder från helgens älgjakt
 
Invigde min nya handenhet + pejl, Garmin Alpha 100.. Riktigt nöjd!!
 
Helgens "handväska"
 
Vart även en morgon på pass, inte ritkigt min melodi.. Så lång tråkigt ;P


Hej.
Blev sjukt nyfiken på din bössa, jagar själv och har samma snygga outfit i skogen, men skulle vilja göra min Sako 308 till rosa (;
Tips?
Med vänlig hälsning,
Jessica

Svar: Hej Jessica,Det är "decortejp" som jag köpt på Racerback.. Bara att klistra på och plocka bort när man tröttnat :P
Mimi

2015-10-16 // 14:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback