Bröd utan kolhydrater - som jag ska baka ikväll

Sesambröd

1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön eller 2 ½ dl mandelmjöl
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller använd en bit plastfolie och brödkavel. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

 

Blandfrö bröd

3 ägg
3 dl riven ost
1 msk majonnäs
2 msk keso
1,5 tsk bakpulver
Ca 5 dl frön. Jag använde hela linfrön, solrosfrön, pumpakärnor och psylliumfrön men man kan även använda t.ex sesamfrön.

Sätt ugnen på 225 grader.
Blanda allt utom fröna i en bunke.
Tillsätt sedan fröna tills smeten blir fast men inte torr.
Bred ut smeten så tunt du kan på en plåt klädd med bakplåtspapper.
Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter eller tills brödet får en gyllenbrun färg.



                      



» Fanny

Åh det där måste jag testa!! :)

2012-02-03 // 20:23:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback