Jul i vårt hus



På söndag är det första advent som nog dom felsta vet.. Och hur mysigt är det inte med advent och jul?
När alla ljusstakar kommer upp i fönstet, julstjärnor, adventsgranar m.m. Men vart är snön?! Så tråkigt.

I förrgår så rensade jag ur mina "julkartonger" har en del som inte används, till exempel mina gammal julgranskulor
som har tappat färgen eller inte alls är fina längre. Det känns som dom har gjort sitt! Dom flesta har jag inte köpt själv
utan sånna jag fått av mamma, mormor & farmor som inte dom använder längre.. Så i år var det dags för nya!
Vi har även bestämt oss för att köpa en liten mindre gran, ingen julgran alltså utan en Adventsgran.. Vi får tyvärr inte plats med en fullstor julgran hemma hos oss, och eftersom vi kommer vara borta en del under jul & nyår så
kände vi att vi köper en adventsgran istället som vi får plats med och kan ha uppe hela december. Weei!

Vi köpte en vit gran (konstgjord ocf), lila julgranskulor och en vit tunn ljusslinga.. Vi hoppar glitter o sånt,
eftersom granen är lite mindre så får det ju inte vara för mycket saker på den :P Den kommer bli så fin!

Ska bli så mysigt att få julpynta lite och julmysa! Detta är verkligen en höjdpunkt på året som jag älskar
och inte kan eller vill leva utan. Det här en månad fylld med mys, kärlek, vänskap och familj.
Och den ska absolut inte vara fylld av ångest och stress, så alla ni som håller på med sånt. LÄGG AV, njut istället!
Ser fram emot min och Mathias första jul tillsammans ♥ :D


Granen, dock finare irl!
199:- på Plantagen


» Emma

Förstår det :) Kika på blocket ;)



Julpyntat lite här hemma vi med, dock blir det en fullstor gran här.



2011-11-22 // 15:24:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback