Nu är det min tur!

Ja, nu är det min tur.. Min tur att gnälla, jag börjar faktiskt bli redigt less!!
Vet ni på vad..?!

Jo, på folk som dag in och dag ut, år efter år klagar på saker. Alltid har saker att klaga på.
Det klagas på jobbet, på ekonomin, på sin partner, på vädret, på att man har ont mm mm..
VAFAAN! Om man inte är nöjd med sitt jobb, sin partner, vädret mm, GÖR NÅGOT ÅT DET!
Fel väder - flytta till annat land, Jobbet - sök nya (oftast dom som klagar söker inte ens nya), Ekonomi - se över in/utgifter,
Partner - gör slut, om den andra personen i ett förhållandet hela tiden är "fel" jag men varför vara kvar?!


Hur kan man som människa varje dag hitta något nytt att klaga på?! Det är väl klart att jag själv också
klagar.. Men varje dag?! NO WAY. Söker sympati från andra varje dag? HELL NO.

Och det värsta med dessa personen, vet ni vad det är?! Joo, dom börjar dagen med typ en negativ uppdatering
på facebook.. Så att dom under hela dagen kan få kommentarer "det är så synd om dig".
Dom tycker så synd om sig själva, dom vill att hela världen ska veta hur synd det är om dom,
dom vill hitta dom där människorna som gång på gång lyssnar på deras tjat och varje gång tycker synd om dom.
Jag är nog faktiskt irriterad på dom människorna också, dom som hela tiden tycker synd om dom som klagar.
Sätt stopp för f**n! Säg åt dom att det är inge synd om dig, gör något åt saken istället för att varje dag ringa till mig och klaga!
Det är du själv som bestämmer hur ditt liv ska vara. Är du så korkad att du väljer att leva så här
& hela tiden klaga?! Ja men dåså.. SKYLL DIG SJÄLV! Men håll det för dig själv. För ingen tycker i slutändan synd
på dig/er.. I slutändan blir ni bara en stor börda för alla och tillslut blir ni dumförklarad! Vissa är nog redan dumförklarad.


Sådär, nu har jag fått vetilera lite.. Haha. Fick mig ett eget gnäll-inlägg ;P haha.
Aja, hursom.. Hoppas vissa personer som läser detta tar åt sig och börja fundera, det behövs!
Och snälla, är du inte nöjd med något i ditt liv.. GÖR NÅGOT ÅT DET, gnäll inte varje dag!



Jag är också trött på allt gnäll, särskilt sådana saker som man KAN göra något åt. Verkligen överallt och hela tiden. En av mina favoritbloggar kan jag inte ens läsa längre, för det är bara gnäll överallt och hela tiden.

2011-12-04 // 12:34:31

Sv: kottarna är lite fusk som jag hade hemma som faktiskt är köpta!? av någon konstig anledning när det finns massor ute oftast :p



Så sant som du skriver, många saker kan man själv förändra på istället för att gnälla över.. Sen jag fick problem med ryggen för 1,5år sedan blev jag en riktig gnällkärring!! Men de känns inte så konstigt när man inte kan klä på sig själv ibland inte göra saker som förr var självklart, allt blev bara jobbigt och humöret försvann.. så jag tar åt mig lite ;) Men försöker bättra mig, med tanke på att folk påpekat det också.. och jag tror jag blivit bättre. :)

Men du har helt rätt, folk som gnäller om allt är faktiskt skit tråkiga!!

2011-12-04 // 23:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback