Jul x 4

Ja, fredags var det julfest.. Och vad lyckat! Dock var det den lugnaste EE festen jag någonsin vart på ;P
Men god mat och många skratt! Började med julkort och mys på jobbet, vidare till Furuviks Brygga och sen Harrys.
Hoppade över varmrätt & dessert och körde på det kalla x 2 ist, älskar lax, sill, och allt götta. Korv och köttbullar
kan man ju äta året runt! En efter en rammlade dom av, tillslut var vi bara 5st kvar på Harrys och skakade lite rumpa.
Mycket trevlig kväll! Var kvar och stängde innan vi traskade hemmåt, jag och Macx gjorde sällskap hem och
snackade massa goja, mycket trevligt! Var längesen.. 5 av 5 får kvällen i helhet!


Vaknade på söndag morgon och var väl inte överdrivet pigg måste jag väl säga ;P hehe. Klev upp, la mig i soffan
babe kokade lite gröt och drack julmust till, en riktigt julfrukost! Muums.



Vi vart kvar på soffan, tills babe åkte och skulle hjälpa pappa sin.. (Jag stannade kvar i soffläge).
Vid 16 skulle vi vara hemma hos Mathias mamma och pappa för lite julfirande innan vi åker bort..
Vart bjuden på super god mat!! Lite julinspirerad förrät med två olika lax, sill mm.. Till varmrätt fick vi
kycklingrullader, super gött! Fick även två julklappar, hihi! Vart yttligare 4 glas till vår lilla "samling", jag hade
redan champange och shotglas, nu fick vi lite mer drinkglas/dessertskålar.. Haha. Man kan nog ha dom till lite allt möjligt! Vi fick även grillbestick, riktigt snygga var dom! Riktigt rejäla knivar, i love them!
(Köte även en ask till och gav bort i julklapp till mormor & morfar)
 

Eftersom Mathias haft jour hela helgen så bestämde vi oss på lördagen att bara åka hem och mysa, ta det lugnt!
Köpte med oss lite ost och kex, slog på en film och bara hade massa mys.. Underbart!

(tjuvtände ljus nr4 redan på lördag kväll)


På söndag morgon käkade vi lite gröt, kollade på två avsnitt av Entourage som vi börjat kollat om på från början.
Babe började städa lite och jag gav mig ut på lite julklappsjakt, snacka om sista minut! När jag kom hem
hade Mathias städat "sin del" och jag skulle börja med min.. Nu är det rent och snyggt hemma!

Vid 18 tiden rasslade vi hemma till Mamma & co för lite julfirande med mormor & morfar.. Vart samma där,
lite julinspirerad förrät och kyckling i fetaost och massa gött! Muuums. Vart även lite julklappsutdelning
där, hehe.. Tomten kom tidigit i år, och flera gånger dessutom! Inte mig emot, gillar att få grejer ja.. Haha!
Även att ge, såklart! Men nästan mer att få ;D Vart kvar till 23 ca innan vi åkte hem och myste ner.
Fick ett varsitt biokort, det årliga godishusen från Tomten,.. Sen fick jag ett kuvert och en spargris med slantar i!
Tack så jätte mycket!!


Och ikväll kommer Anneli, Pappa, Moa, Martin, Farmor, Farfar, Markus och Johanna på lite julmys..
Jag bakade ju i förra veckan och frös in, plus att jag har lussekatter.. Så får se om det räcker! hehe
Ska bli väldigt mysigt iaf :D Hoppas Mathias inte behöver jobba över bara /=




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback