Rubrik?

I fredags efter jobbet åkte jag och handlade lite och hälsade på Mia när hon stod och delade ut glass på Ica efter det åkte jag hem och hann knappt komma hem innan Mia plingade på dörren. Vi gjorde ordning lite avokado röra (MUMS) sen åkte vi vidare och hämtade Josefin i Bomhus, handlade och hyrde lite filmer. Mia sov (snarkade) sig igenom varje film medans jag och Josefin tvingade våra ögon att hålla sig öppna. Dom första två filmerna var inte så jätte bra men den sista filmen Barnhemmet var bra, jag hatar skräckfilmer! Jag kan nästan börja grina innan filmen bara för jag spänner mig så mycket. Josefin fick kolla och berätta vad som hände medans jag gömde mig bara kudde/filt/händer eller något liknande :P Vi kom väl i säng någon gång vid 4 tiden kanske?!

På lördag vaknade vi ganska tidigt, vid 9-10 tiden... Då kollade vi på Barnhemmet en gång till eftersom Mia inte hade sett det plus att Emma kom över och inte heller hade sett den, det slutade med att vi somna allihopa. När vi vaknat och gjort oss klara drog Mia för att fira sina systerdöttrar som fyllde 1 år, Emma skjutsade sin syster till Ockelbo och jag o Josefin åkte ut på äventyr, visste ni att det fanns ett ställe som heter Åsbyggeby? Nej, men det gör det... Vi hittade det i lördags :P Vår lilla upptäcksfärd slutat i Valbo köpcentrum och kollade lite på vår kläder, väldigt trevliga timmar fick vi.

Vid 19 tiden åkte jag hem till mamma och åt havskräftor, FY FASIKEN vad gott det var. Jörgen hade köpt med sig en 5kg hink full med massa kräftor, jag bara tackar och bockar för dom mumsiga kräftorna. Efter maten kollade vi lite på melodifestivalen, jag säger bara en sak till svenska folket.. Snälla, snälla, snälla låt INTE Caroline af Ugglas representera Sverige i Eurovision! När melodifestivalen var slut åkte jag och Emma hem, jag somnade framför tv:n och Emma åkte för att skjutsa hem sin syster.

Söndag var det upp och hoppa för att åka på match i Storvik. Matchen började bra och när jag var tvungen att åka (efter andra perioden) stod det 4-4 men fick höra senare på kvällen att vi hade förlorat med 4-7, tråkigt.

Var tvungen att åka tidigare från matchen eftersom jag och Emma skulle åka och spå oss, fyfan var det var tufft! Kommer berätta mer om det senare idag..

Och eftersom jag hade fått så god mat i lördags så kände jag att jag var tvungen att få äta det igen så.... Åkte ut till mamma och fick äta kräftor igen :) Mumma!

Lite bilder från helgen..
   
Vi provade lite 3D brillor och Josefin provade på såndär träningsmaskin som vibrerar
   
Allt gott som helgen bjudit på :P



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback