Efter regn kommer solsken, right?

Ja, nu är det nästa ny helg och jag har inte berättat om förra helgen. Har vart så mycket annat att jag knappt orkat tänkt men så är det ibland.


Det var inte mycket som vart som vi hade planerat i lördags :P Skulle gå och lägga oss runt 20-21 tiden på fredag sa vi, aah eller hur. Gick och la oss runt 01. Klockan ringde igen kl 04, tur att Hanna vaknade av det för det gjorde inte jag. Efter många om och men fick hon upp mig ur sängen och in i duschen. Efter duschen var vi pigga och gjorde oss klara medans vi tog ett glas vin. Solen sken, fåglarna kvittrade och vi hade humöret på topp. Vi tog det lugnt, skrattade och sminkade oss plus allt som hör där till. När vi var klara och skulle gå hem till Micke för att väcka han och Basse så ringer telefonen, gissa vem? Jo, Micke... Trökskallar! Så vi stannade kvar hos mig en stund till och gick inte till Micke förrän vid 6 tiden. Hemma hos Micke tog vi ett glas vin och lite cider, stekte i solen och pratade om vad komma skall. Gick ner mot tågstationen vid 06.45, mötte upp några på vägen och gick vidare mot tågstationen. Början av bussresan var ett rent HELVETE. Jag vart kissnödig precis när vi åkte ut från Gävle och visst det fanns toalett på bussen men jag har sån fobi för toaletter på tåg, flygplan och bussar. Vet inte varför, är bara rädd för det. Satt i ca 45 min och jag verkligen försökte tänka på annat men efter några glas vin och en cider så gick det inte, tvingade Hanna att följa med och stå o vänta på mig utanför utifall jag skulle få någon panik och skämma ut mig för hela bussen :P Det gick bra och efteråt kände jag sån lättnad och det var så jääkla skönt :P haha. Men men, nog om det nu. Kom fram till båten, gick ombord och stod ute i solen och myste. Gick och köpte en varsin drink och vara sociala med dom andra. Vart lite (mycke) mer öl och cider och skrattade hela resan. Satt högst upp och stekte i solen hela resan, var så underbart väder! Vi märkte inte ens att vi stannade på Åland, helt plötsligt var vi tydligen på väg tillbaka. Hehe. När vi kom hem till Gävle käkade vi lite mat och tog en öl på Tant grön innan vi gick hem för att duscha m.m. vi var så trötta att vi orkade inte med utgång, vi åkte hem till min mamma (jag, Hanna, Micke och Basse), badade lite och lyckades tömma 3 vin flaskor och en 3 liters vinare innan vi slocknade.

Hur som helst, fast det inte var som planerat hade jag sjukt trevligt. Måste vi göra om!


Tog många bilder så det kommer komma upp senare idag eller ikväll :)


Skönaste Hanna..

Vi har klivit av båten och går i "kö" mot bussen.

Jag - Åh vilka snygga brillor.

Hanna går fram till gubben..

Hanna - Vart har du köpt brillorna?

Gubben - Second Hand

Hanna - Hur mycket ska du ha för dom?

Gubben - 50 kr

Hanna - Här har du, får jag brillorna nu...


Jag står med öppen mun...

Hanna - Varsågod älskling!

Jag - HAHAHAHA! Tack babe!



jag vill ha en .. hmm!



en puss :D

2009-06-04 // 16:01:40

Tack :D din blogg va fin den med:D

2009-06-04 // 16:38:04

nja, jag vet inte jag.. ska köpa en platt-tång, men det vill jag inte att du gör! köp ett grattiskort ;) haha, det blir helt underbart ju!

2009-06-04 // 17:35:41

haha hanna va fan klockren där. lite najs ;D hihihi

2009-06-04 // 19:11:29
» moa

visa oss brillorna då!

2009-06-05 // 16:13:00
» Jenka

hahah, gulligt :D jag kommer ha fullt upp nästa vecka eftersom de är studentveckan , men efter de lär vi ses ! ;)

2009-06-05 // 18:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback