Take my hand and we’ll make it - I swear

Ja, långhelgen är över och på tok för fort gick den. Har haft en helt otroligt härlig helg. Kan inget annat än att säga, låt mig återuppleva detta igen.


I torsdags gick man hem från jobbet kl 15, hade ett litet vin lotteri där jag vann och fick med mig 5 flaskor vin. Otur i kärlek, tur i spel säger dom... Stämmer ganska bra verkar det som :P Efter jobbet åkte jag hem till Josefin, tog det lugnt och åkte vidare till mig och kollade på film, efter ett tag dök Odd upp och vi kollade på Underbar och älskad av alla... Störd film! Jag sprang upp och ner till tvättstugan några gånger och såg till att allt vart rent, varenda handduk, lakan och alla kläder. Jätte skönt! Kom i säng runt 1-2 tiden.

Fredag morgon åkte jag runt lite överallt och letade efter något ställe som hade vanliga bränn skivor, gick inte skit lätt eftersom allt var typ stängt. Gick in på Ö&B och chansade på att det skulle finnas där och med min tur så jaa, självklart hade dom det :P Åkte och sola sen vidare hem och städade lite, gjorde rent åt fiskarna m.m.

Vid 19.30 dök Josefin och Jonten upp, vi satt på balkongen och snackade massa skit och drack lite cider i den underbara vårvärmen. Kanske en timme(?) senare dök Martin, Lars, Jocke, och Stefan(?) upp, och hade en härlig kväll som slutade med en dunder fylla (nästan) och utgång på Slick och ett halv långt samtal.

Vaknade på lördag morgon, liiiite små bakis men ändå rätt pigg, Satt mig i bilen och åkte som vanligt hem till Josefin, det ända som var nytt var att jag åkte ner cabat för första gången, GAAAH! :P Hämtade upp Josefin, och skjutsade hem S och åkte vidare lite överallt gjorde vi. Sen hem till Josefin igen, sov en stund och taggade till fest. Josefin hälde i sig vin glas efter vin glas medans det gick rätt segt för mig, väl på krogen så kom allt på en gång.. Sjukt kul och skrattade hela kvällen, underbart! Gick hem till mig efter krogen, mötte upp mamma, Jörgen och Peter på vägen hem skrattade lite med dom innan vi gick vidare uppåt. Hemma hos mig dracks det mer vin, snackades mer skit och hade otroligt trevligt. Josefin och S åkte hem runt 5(?)  dom som vart kvar hos mig somnade väl ungefär precis innan solen gick upp. Hade den roligaste kvällen på länge faktiskt.

Söndag, vaknade och mådde så där... Tog en kall dusch och sen var  man på g igen, åkte hem till Josefin (ovanligt va?), gick en promenad, köpte glass och sen vart det påsk lunch hos farmor och farfar. Efter det var det inte så mycket som hände mer än att jag var sjukt taggad på att gå ut ca 22-23 på kvällen men FOLK är så tråkiga. (Ni som känner er utpekade, NI ÄR TRÅKIGA! Haha) Somnade vid 01-02 och vaknade på måndag morgon med fruktansvärd ångest... Hur kunde den lååånga helgen bli så kort? Ville ju vara ledig längre.... =/ Men kan ju iaf gotta sig i att helgen vart bättre än förväntat.


Vad har vi lärt oss denna helg då?

Man kan ha sjukt kul på en av Gävles sämsta krogar.

Att Jesus inte dog 4 månader efter han föddes utan att det kanske gick nårga år där imellan.
Min bäste vän är en jävel på att dricka vin.

En killkompis är inte en mästerkock precis.

En annan killkompis är en riktig stämningshöjare.


Helgens låt: Livin' On A Prayer - osäker på artist men inte originalet som görs av Bon Jovi utan där en tjej sjunger och det är lite remix och är nr 11 på min skiva :P

Tack för en härlg helg :)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback